Minoritetsstress, trauma och lagstiftning om hatbrott
En gay i taget by Amanda & Joakim
Episode notes
Det är lite kylig stämning i början av dagens avsnitt då Joakim är lite irriterad på Amanda. Utöver det pratar vi om varför HBTQI-personer är i extrem riskzon för mental ohälsa - samt om lagstiftningen om Hatbrott som USA införde efter morden på Matthew Shepard och James Byrd Jr.
Avsnittet innehåller våldsskildringar av grov natur. Känsliga lyssnare varnas.
.
.
.
.
.
KÄLLOR:
https://www.psychiatry.org/psychiatrists/diversity/education/stress-and-trauma/lgbtq
Keywords
hatbrott