Esplicito
Vi ansågs sjuka fram till 1979
Esplicito
En gay i taget di Amanda & Joakim
Note sull'episodio
I augusti 1979 ringer flera HBTQI-aktivister till försäkringskassan och sjukanmäler sig från jobbet. Detta för att få bort det faktum att homosexualitet klassades som en mental störning och sjukdom i socialstyrelsens register. Genom att göra dessa sjukanmälningar ville de få folk att se det absurda i det hela.
Följ podden på instagram: engayitaget