Vi ansågs sjuka fram till 1979
Esplicito

Vi ansågs sjuka fram till 1979

Esplicito

En gay i taget di Amanda & Joakim

Note sull'episodio

I augusti 1979 ringer flera HBTQI-aktivister till försäkringskassan och sjukanmäler sig från jobbet. Detta för att få bort det faktum att homosexualitet klassades som en mental störning och sjukdom i socialstyrelsens register. Genom att göra dessa sjukanmälningar ville de få folk att se det absurda i det hela.

Följ podden på instagram: engayitaget